Pagina's

woensdag 30 augustus 2017

Hoe blijf je tegenwoordig onderscheidend met je rollende keuken?

De markt van foodtrucks zou inmiddels zijn hoogste piek hebben bereikt. 
Ingeschat wordt dat er momenteel enkele duizenden foodtrucks rondrijden door Nederland en België. 


Men verwacht dat dit aantal niet meer heel veel toe zal nemen. 
Met dit grote aantal foodtrucks wordt het steeds lastiger om op te vallen als rollende keuken. 
Hoe kun je je tegenwoordig het best onderscheiden in de verzadigde markt van foodtrucks?


Niet elke rollende keuken kan blijven rollen

Pasgeleden publiceerde het FD een artikel over de status van foodtrucks in Nederland. 
Foodtruck ondernemers zouden steeds vaker de handdoek in de ring gooien. 
Het arbeidsintensieve bestaan, tegenvallende inkomsten of te hoge risico’s zouden ervoor zorgen dat zij afhaken.

Wij hebben onze twijfels of het bovenstaande wel klopt, en zijn daarom aan een eigen marktonderzoek begonnen. 
Toch denken we dat het altijd een goed idee is om te blijven werken aan de manier waarop je je onderscheid ten opzichte van andere foodtrucks. 
Daarom delen we onderstaand een paar tips.


Zorg ervoor dat jouw foodtruck uniek is

In juni publiceerde Nu.nl een artikel met de kop “Langste rij op foodfestival voor friet, saté en hamburger”. 
Hoe dan ook: begin je met zo’n type truck, zorg er dan voor dat deze uniek is. Ofwel: Stand out from the crowd.


Alleen een mooie truck is niet genoeg

In de eerste plaats val je natuurlijk op met een bijzonder design van de truck. 
Belangrijk hierbij is dat je geen publiek aanspreekt omdat iets alleen maar opvalt. 
Zorg er vooral voor dat het design van je foodtruck aansluit op de boodschap die je wilt overbrengen aan je publiek. 
Wie ben je? 
Wat verkoop je? 
Waarom sta je hier maaltijden te koken? 
Wat vind je belangrijk aan jouw product?

Hou hierbij ook vooral je doelgroep in gedachten en leer deze door en door kennen! 
Wie wordt je toekomstige klant? 
Wat vindt hij of zij belangrijk? 
Wat vinden ze lekker? 
Ga met je toekomstige gast aan tafel en laat ze jouw eten proeven. 
Pas indien nodig je recept een beetje aan zodat het beter aansluit bij hun smaak.

Zoals Eric Ries, auteur van de bestseller Lean Startup mooi formuleert: “building something nobody wants is the ultimate form of waste”. 
Je kunt dan nog zo’n goed idee hebben; zolang gasten het niet lekker vinden, of zich niet aangesproken voelen door jouw merk, wordt het een lastige zaak. 
Ga dus vooral het dialoog aan met je gast, en leer deze door en door kennen.


Lees het gehele artikel op The Food Convoy!

Voor meer informatie en direct contact kunt u uw inhoudelijke aanvraag 
naar ons MAILEN!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen